Molly Pettit kjører NTCC og DTCC og bruker produkter fra Relekta
Molly Pettit er en av de mest fremadstormende kvinnelige motorsportføreren i Norge. I tillegg har hun vært motorsportkommentator og -reporter både for NRK og Viasat 4. Hun satser på Kroon-oil motorolje og Omega gir- og differansialolje i bilen. Det er smøreoljer som tåler ekstrem belastning. Noe som må til da hun satser på topplasseringer.
Molly fikk annenplass og her er en film fra sesongen 2013
Molly har tatt steget opp fra GT 4 til den skandinaviske varianten av NASCAR
NTCC og DTCC (den danske serien) betyr muskelbiler. Molly har siden NTCC startet opp drømt om å få på plass i klassen. Hun har alltid hatt NASCAR og Danica Patrick som sitt store forbilde, og nå får hun selv kjøre i det som i Europa vil være det nærmeste man kommer NASCAR, på vanlige baner. Nå har brikkene falt på plass i samarbeid med Amcar og Seb Power Group. Amcar vil være eier av en Thunder Car i Mustang utførelse, og bilen skal driftes i Seb Power Group. Følg henne på www.mollysport.no
I april fikk hun den nye bilen. Første løp i DTCC gikk i Padborg i viste det seg at hun kjørte inn på en 9. plass i 1. heat, men fikk snurr i 2. heat. Ikke dårlig med helt ny og foreløpig relativt ukjent bil. Målet er å komme blant de 10 beste i år - og hun er der allerede.
Full satsing i 2012
Denne sesongen blir hennes største satsing hittil. Hun kjører i klassen GT3 og GT 4, samt i gatebil, og har som mål å vinne norgescupen i år og bli norgesmester i 2013. Bilen hun kjører er en Toyota Altezza som er fabrikkbygget hos Toyota i Japan som racingbil.
Bilmerke/type:
Toyota Altezza Cup
Årsmodell:
2001
Motorstørrelse:
2.0
Effekt:
Ca 220
Vekt:
Ca 1150 kg
Motor:
3S-GE Beams 2.0L, 4cyl – original (balansert – veiv, råder,stempler.)
Effekt: 220-230hk.
Grenrør og eksosanlegg: TRD( Toyota Racing Development)
Hjuloppheng: Base kit Zeal,Techno First original.
Front 22kg, Bak 20kg.
Diff: LSD – OS Giken super lock(modifisert av Techno first.)
Diff: LSD kjøler m/sirkulasjonspumpe.
6 trinns manuell girkasse: TRD.
Clutch & Svinghjul: TRD .
CPU/hjerne: TRD.
6.000 ++ sveisepunkter for avstivning av karrosseri.
Alutank (30ltr.)
Bosch bensinpumpe.
7 punkt veltebur.
17” felger m/ Yokohama slicks
Følg henne på www.mollysport.no